anketerhuurne.reismee.nl

christmas and new years

Holaa iedereen,

Gelukkig nieuwjaar!! Ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad, ik in ieder geval wel. Ik ben nog steeds super blij dat ik deze jaarwisseling in Amerika heb mogen meemaken! Mijn 2019 was echt een top jaar, ik heb mijn havo diploma gehaald en ik was vertrokken naar Amerika. Mijn 2019 voelde echt alsof het eerste deel een compleet ander jaar was dan het tweede deel. Als ik zo terug denk aan de 5 maanden dat ik hier nu zit. Dan heb ik al zoveel nieuwe leuke dingen mogen meemaken. Een exchange year geeft je op een bepaalde manier een hele andere blik op meerdere dingen en ik denk echt dat ik tot nu toe al zoveel geleerd heb hier en ik heb nog steeds 5 maanden voor me waarin ik zoveel leuke dingen ga doen. Een exchange year is natuurlijk super geweldig, maar ook heeft het soms wel zijn momentjes van heimwee en toch word je daar alleen maar sterker van! 

2020 wordt het jaar dat ik 18 wordt, het jaar dat ik mijn ouders mijn leven hier ga laten zien, het jaar dat ik 3 weken ga reizen met mijn zus door de Verenigde Staten, het jaar dat ik ook weer afscheid zal moeten nemen van mijn 'nieuwe leven' en het jaar dat ik zal gaan beginnen aan mijn studentenleven. Ik heb weer super veel zin aan alles wat dit jaar zal gaan brengen en ik hoop dat dit voor jullie ook een top jaar gaat worden!

Nu zal ik nog even wat vertellen over hoe mijn december was met kerst en alles!

De laatste 2 weken op school hadden we veel thema dagen, dus dat je in een bepaald thema gekleed naar school komt. Zo hadden we de een na laatste week charity week. In deze week haalden ze geld op voor the great lakes om volgens mij het water schoon te maken of schoon te houden. Deze week hadden ze dan voor elke dag iets anders. De ene dag kon je in je pyjama naar school komen en dan betaal je 1 dollar. De andere dag gingen ze met donuts alle klassen rond en kon je voor 2 dollar een donut krijgen. Weer een andere dag had je bagel day dus gingen ze met bagels de school door en kon je voor 2 dollar een bagel krijgen. Ook een dag hadden ze dat je een van de leraren aan de muur mocht tapen in de pauze, voor 1 of 2 dollar kreeg je een stuk tape waarmee je een leraar aan de muur kon tapen. En op meerdere dagen gingen ze rond met een hoed en daar kon je dan je kleingeld ingooien zodat je daar van af kwam en al dit geld ging dan allemaal naar het zelfde goed doel. Die week had ik natuurlijk meegedaan met de pyjama dag, want ja wie wil nou niet in je pyjama naar school :).

Ook waren we deze week met mijn gastgezin naar moonbeams for sweet dreams geweest. Dit is een soort evenement in december op volgens mij elke donderdag. Hierbij ga je naar het ziekenhuis in Detroit en dan wens je eigenlijk alle zieke kinderen die hun kerst in het ziekenhuis moeten vieren fijne feestdagen. Dit begint dan om 8 uur en duurt zo'n 10 minuten, net voordat het bedtijd is voor de kinderen. Heel indrukwekkend is dit wel, want er waren zoveel mensen die dit deden. Iedereen heeft zaklampen bij zich en andere dingen die licht geven. Ook is de politie en de brandweer erbij, want die doen hun lichten ook aan. De kinderen in het ziekenhuis schijnen dan ook terug vanuit hun kamers en dit is voor hun dan echt even een hoogtepunt van de week. Het schijnen van de lichten is dan een manier om elkaar een fijne kerst te wensen. Mijn gastmoeder vertelde dat het ooit begon met een opa die zijn kleinzoon kwam bezoeken en dit deed na zijn bezoek. Hij scheen dan met een zaklamp naar de kamer van zijn kleinzoon en zijn kleinzoon scheen terug. Uiteindelijk begonnen meer mensen dit te doen en toen werd het een soort traditie. Voor hun, ook al dat ze in het ziekenhuis zijn met kerst, is het toch een leuke manier om deze tijd in te gaan.

Ook had ik dat weekend weer een sleepover bij een van mijn vriendinnen, want ze was jarig. Dit was heel gezellig, want zij werkt bij een soort trampoline hal. Dus toen het 10 uur 's avonds was waren we toch nog last minute daar naar toe gegaan.

Die week erop was het spirit week met kerst als thema natuurlijk. De eerste dag was ik het vergeten, dus had ik niet meegedaan met de spirit day. De tweede dag was santa hat day, dus toen liepen veel mensen rond met een santa hat op. Heel leuk vind ik het wel dat de meeste leraren ook mee doen!

Op woensdag was het white out day. Alleen heb ik hier niet super veel witte kleding, dus deze dag had ik ook maar over geslagen oeps... Donderdag was het flannel day en ik mocht gelukkig weer mijn gastzusjes flannel lenen zodat ik die aan kon!
En de laatste dag voor de vakantie, overigens de leukste dag deze week aangezien we zeg maar niks deden in alle lessen, was het lelijke kerst truien dag. En ja ik was last minute naar de winkel gegaan met mijn gastmoeder om er eentje te halen voor mij.

In het weekend vierden we al kerst met mijn gastgezin dit was super gezellig! We deden secret santa en ik had een bon gekregen om mijn nagels te laten lakken alvast voor snowcoming in februari. Wel fijn dat mijn gastfamilie meedenkt met het feit dat ik niet super veel mee kan nemen naar Nederland. 

De week erop was het dan eindelijk kerst!! Op kerstavond kregen ik en mijn gastzusjes allemaal een onesie of pyjama van mijn gastmoeder! Ik kreeg een hele leuke onesie, wel waren mijn benen natuurlijk weer te lang voor deze onesie :)

En toen was het kerst! Mijn gastzusjes kwamen mijn kamer om 7 uur in de ochtend binnengestormd om mij wakker te maken, want ze wilden maar al te graag de cadeautjes open. Dus ik kwam mijn bed uit, legde mijn cadeautje voor iedereen ook nog gauw onder de boom voordat we alles gingen openmaken. (ja we kunnen het er niet 's avonds onder leggen, want de honden willen het vrij waarschijnlijk ruïneren). Ik heb heel wat leuke dingen gekregen. Ik had 4 tickets voor een baseball game, een Detroit tigers shirt, een Michigan State trui, 40 (ja 40) stroopwafels, een fotoboekje en nog wat eten gekregen. Super lief allemaal! Na dat alle cadeautjes waren uitgepakt, wilden mijn gastzusjes natuurlijk alles gelijk uitproberen. Na dat ik ze had geholpen met alles wat ze wilden uitproberen van de dingen die ze hadden gekregen, gingen we naar Laura en Gregory's huis (mijn oude gastgezin inderdaad, want Gregory is mijn gastmoeders broer. Dit is trouwens helemaal niet raar of awkard) om daar te brunchen. Laura had super veel lekkers klaargemaakt voor ons allemaal. Hierna werden mijn gastzusjes opgehaald door hun vader en ging ik met mijn gastmoeder naar de familie van Ryan (haar vriend). Hier kreeg ik weer een cadeautje, het was een deken met Brandon blackhawks erop super leuk! 's Avonds hadden we nog wat gegeten bij Ryan en daarna gingen we weer naar huis om nog even te niksen. 

2e kerstdag bestaat hier trouwens niet, dus lekker een rustige dag. Wel had ik nog geskypet met mijn moeder en ongeveer de hele familie van mijn vaders kant gezien. 

Trouwens wij hebben momenteel ook tijdelijk was puppies in ons huis. Mijn gastmoeder is zeg maar een 'rescue persoon', dus we hebben wel vaker tijdelijk andere honden in ons huis hier. En dit keer hadden we dus een hond met 12 puppies. Super schattig!!

En gisteren was het dus oudjaarsavond! Helemaal anders dan normaal gesproken, geen vuurwerk of oliebollen voor mij dit jaar. En om 6 uur 's avonds begon iedereen mij al een gelukkig nieuwjaar te wensen. Ja mensen jullie zaten toch echt 6 uur eerder dan ik in 2020. Mijn oud en nieuw had ik met vriendinnen gevierd en dit was echt super gezellig. We hadden super veel eten, een super leuk spel en ook hele leuke muziek. Voor mij was het een hele geslaagde jaarwisseling.

 

Dit was mijn maand december dan ook alweer, de tijd gaat zo super snel. Voor je het weet ben ik alweer terug in Nederland... Daar ga ik voorlopig nog even niet aan denken haha!

Tot de volgende keer!

XX

Reacties

Reacties

Oma

Leuk verhaal,je maakt heel wat mee dit ga je dus nooit meer vergeten bij je super gastgezin tot horens groetjes ?

Marian ter Huurne

Wat ontzettend leuk geschreven en leuk om te lezen. Mooi dat het je zo goed gaat Anke. Leuke dingen heb je allemaal meegemaakt, en zo anders dan in Nederland. Ik hoop dat het verder goed gaat en je een heel mooi 2020 hebt. Gr. Karel en Marian

Susan

Zoooooo fijn om te lezen dat je nog naar je zin hebt !
Happy New Year en geniet van alle mooie ervaringen en lieve mensen daar. Voor dat het weet zie je je ouders en zus weer prachtig!
Dikke kus!

Erica

Happy New Year Anke, and enjoy your second half of a great adventure in the USA

Joke schuler poelman

Fijn te horen dat alles naar wens gaat met jou.
Zo te zien een fijn gastgezin.
Leuk dat we je kunnen volgen.
Wij wensen je nog veel geluk daar

Elly Puerik

Hallo Anke gelukkig nieuwjaar gewenst. En wat is het leuk om te lezen hoe fijn jij het hebt in Amerika..prachtig. geniet er nog lekker van. Groetjes van Willy en Elly

Brigitte

Fijn Anke dat het zo goed gaat. Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Voor jou natuurlijk ook de beste wensen. Ga nog lekker genieten van al het moois dat komen gaat. Veel liefs Brigitte

Sandra keizer

Wow , wat een avontuur Anke ! Wat leuk om dat allemaal mee te maken , geniet er lekker van meid . En maak van 2020 een topjaar !

Inge (Delden)

Hoi Anke,

Voor jou ook een gelukkig en fantastisch nieuwjaar!?
Wat maak je weer leuke gebeurtenissen mee en wat schrijf je hier mooi over.
Wat een ervaring doe jij op, heel bijzonder!
Ik hoop dat je nog een mooie tijd hebt in Amerika, want de tijd gaat, zoals jezelf ook al zegt, erg snel.
Geniet er nog lekker van Anke!
Groetjes van ons.....uit Hollandia ???

Loes

Lieve Anke. Ik heb je nog geen happy new year gewenst, maar volgens mij mag dat de hele maand nog.
Er staan voor jou nog zoveel leuke dingen gepland in 2020 met je ouders, je zus en vandaag word je 18; dat heb je echt heel mooi beschreven, dat emotioneerde mij een beetje.
En wat een super leuke verhalen heb je weer beschreven en wat heb je het getroffen in zo’n relaxed gezin waar zoveel mogelijk is. Dat zijn ervaringen die je meeneemt voor je hele leven.
Geniet nog van de komende tijd.
Groetjes Loes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active