anketerhuurne.reismee.nl

Coronavirus

Holaa,

Dit keer een iets andere update, want wat is dat corona virus toch een grote happening op het moment. Ook voor mij is mijn school sowieso tot 6 april gesloten en waarschijnlijk nog langer dan dat. Sommige scholen in Amerika sluiten hun scholen tot de herfst... Mijn school doet dat nog niet, maar de kans zit er natuurlijk wel in. Mocht dat dus gebeuren dan kunnen jullie mij al eerder thuis verwachten, want er zijn nu zo'n 4 a 5 organisaties die hun exchange students naar huis sturen. Ik ben blij dat mijn organisatie dat nog niet doet, maar wel heeft mijn local coordinator benoemd dat het met de dag kan veranderen, wat heel vervelend zou zijn. Maar hier gaan we nog even niet van uit, want het is nog niet zo. Toch is het wel een beetje saai, want veel vriendinnen mogen het huis niet uit als het niet nodig is.

Amerika is zeker wel een stuk sneller geweest in het ondernemen van stappen dan Europa, want zoveel mensen zijn hier zeker nog niet besmet. De scholen gingen al dicht toen er nog maar 2 mensen in Michigan besmet waren, ja 2! En ook hier is alle wc papier uitverkocht en worden supermarkten echt leeg gekocht door iedereen. Veel mensen hebben er natuurlijk geen problemen mee dat de school even een paar weken dicht is, maar toch is dit wel het geen waarvoor ik hierheen ben gekomen en vind dat daarom natuurlijk wel heel jammer. Stiekem hoop ik dat er een soort wonder gebeurt waardoor ik straks als nog naar school kan en een prom en een Amerikaanse graduation heb! Fingers crossed voor dat dan maar :)

De afgelopen weken is er niet super veel bijzonders gebeurd, maar wel heb ik het voetbal team behaald. Helaas zullen er waarschijnlijk geen spring sports zijn, maar ik zit wel in het team haha! Ook ben ik afgelopen zaterdag nog naar een soort klein feestje geweest met wat vrienden, dit was ook super gezellig!

De komende dagen is het voor mij in ieder geval even afwachten wat er allemaal gebeurd. Het liefst zou ik nu gewoon willen weten wat en hoe het verder gaat, maar ik kan natuurlijk ook niet in de toekomst kijken.

Ik sta er in ieder geval positief in en ben sowieso al blij met alle dingen die ik hier heb mogen meemaken en zo lang mijn organisatie mij nog niet naar huis stuurt ga ik er gewoon het beste van maken, ook al is het nu waarschijnlijk allemaal iets saaier dan normaal gesproken. Ik zit nog steeds in het leukste gastgezin die je je kunt voorstellen, dus daar heb ik sowieso al geluk mee! Het wordt natuurlijk wel even zoeken naar dingen die ik allemaal kan doen hier, maar dat komt vanzelf wel goed.

XXX

Reacties

Reacties

Annette

Hee Anke, jij met je positieve houding, komt het allemaal goed, snap dat het saai word zo! Helaas hier ook het geval in Nederland, en dat komt ook goed. Heel bizar allemaal. ????stay strong ?

Oma

Fantastisch zo je het weer geeft geniet er maar van en blijf zo positief ik ben trots op jou hoor??

Loes

Lieve Anke.
Best spannend voor jou wat er gaat gebeuren. Het zou jammer zijn als je je tijd in Amerika niet kunt volbrengen. Maar het is overmacht en jij bent heel positief ingesteld en snapt ook als het teveel risico geeft dat er dan maatregelen getroffen moeten worden ( dan kom je lekker eerder naar papa en mama ?).
Super dat je toch nog bij het voetbal team geplaatst bent .
Geniet nog van je allerleukste gastgezin en hopelijk tot over een paar maanden ipv een paar weken.??‍♀️

Susan

Hey, fijn om een bericht van je weer te lezen. Helaas gaat het anders dan we gedacht hebben. Veiligheid staat boven aan en wat je helemaal al hebt meegemaakt is " in the pocket"! Kan niemand van je afnemen. Stay safe lieve Anke?

Yvonne ten Thije

Hoi Anke, je maakt wel wat mee, zeg! Onzekere tijden. Jij hebt het in elk geval nog naar je zin. Dat is wel te zien op de foto's. Je ziet er goed en plezierig uit, da's mooi! Take care, Anke! Groetjes ook van Wilfried, Laura en Mark

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active