anketerhuurne.reismee.nl

snowcoming en up north

Holaaa,

Vandaag weer een update vanuit het winterachtige Michigan... Ja vandaag gelukkig een snowday, dus lekker een dagje geen school! Er ligt zo'n 5 cm sneeuw buiten en het gaat vandaag nog de hele dag sneeuwen. Ook wordt het de komende dagen weer -10 graden, terwijl het afgelopen weekend wel lente leek met de zon en alle sneeuw dat was weggesmolten... Toch geniet ik er wel van, aangezien we deze hoeveelheid sneeuw in Nederland niet vaak zullen zien.

Maar nu weer over de afgelopen weken. We waren het weekend van 7-8-9 februari up north geweest. We waren gegaan met 3 van mijn gastzusjes, mijn oude gastzusje (van mijn vorige gastgezin) en hun oma en opa. Hun hebben namelijk een super schattig huis up north. Dit weekend was super geslaagd! Op vrijdagavond waren we ergens wat gaan eten, maar hadden we niet super veel meer gedaan.

Zaterdagochtend werd ik wakker met de geur van vers gemaakte wafels, want dat werd als ontbijt voor ons gemaakt, zoooo lekker! Vrij snel daarna hadden we ons aangekleed om te gaan snow-tubing, toevallig was ook nog dat er een evenement was waardoor iedereen gratis dit kon doen. Dit was echt heel leuk, ik denk dat we ongeveer 5 X naar beneden zijn gegaan. Elke keer op een andere manier. Je gaat echt veel sneller dan je denkt, dus dat maakt het natuurlijk alleen maar leuker :)

Toen we terugkwamen van het tubing gingen we natuurlijk sleeën, want ja we hadden er natuurlijk nog geen genoeg van gehad. Hun opa heeft een 4 wheeler, waar hij 2 sleeën aan vast had gemaakt. Echter was ik natuurlijk wel weer een stuk te lang voor de slee en vloog ik er dus om de haverklap af, echter maakte dit het alleen maar leuker. Wel had ik (heb ik nu nog) letterlijk overal blauwe plekken, na dat ik dit had gedaan...

's Avonds gingen we bowlen, dit was echt heel leuk. Ik had helaas alleen de derde ronde gewonnen, maar het was wel heel gezellig!

Op zondag waren we nog even gaan sleeën en daarna gingen we weer terug naar huis, want er was weer heel veel sneeuw verwacht en we wilden vertrekken voordat het weer heel veel ging sneeuwen.

De volgende dag moesten we gewoon weer naar school. Op dinsdag had ik weer een basketbal wedstrijd, dit keer tegen Holly. We maken als team echt super veel vooruitgang, want we winnen steeds meer wedstrijden. Zo hadden we deze wedstrijd ook weer gewonnen met 31-15!

Op vrijdag hadden we weer een wedstrijd tegen Goodrich, de vorige keer hadden we van hun verloren met ongeveer 20 punten en dit team had nog geen een wedstrijd verloren... Maaar wij hadden deze wedstrijd net gewonnen met 4 of 6 punten! Dit was ook de wedstrijd dat ik het meest gespeeld had en echt mijn beste wedstrijd tot nu toe! Super leuk is het toch wel om het eerste team te zijn dat wint van het team die nog geen een wedstrijd verloren had.

Dat weekend was ik lekker alleen thuis en had ik niet zo super veel gedaan. Wel was ik die maandag er op nog naar de mall gegaan voor een snowcoming dress. Ik was samen met Liz hierheen gegaan, dus zij had mij geholpen om er een uit te zoeken.

Afgelopen weekend had ik namelijk snowcoming! Het was weer op zaterdag, net zoals homecoming was in oktober, en wat was dit leuk! Voor het feest waren we met zijn allen naar Gabbi's huis gegaan om ons klaar te maken en om foto's te maken. Ook had zij nog wat pizza's besteld, dus dat hadden we ook nog gegeten toen we ons aan het klaarmaken waren. Niet lang daarna was iedereen er en gingen we foto's maken, ik denk oprecht dat ik nu zo'n 100 foto's rijker ben in mijn galerij...

Toen we klaar waren met alle foto's gingen we richting de school. Eenmaal daar aangekomen kon het allemaal echt gaan beginnen en echt schoolfeesten hier in Amerika zijn echt totaal niet te vergelijken met schoolfeesten in Nederland. Feesten hier zijn echt veeeel leuker. Hoe in Nederland op schoolfeesten iedereen er gewoon een beetje bijstaat, gaan ze hier in Amerika écht los. Wel zijn feesten hier om half 11 al afgelopen... Maar daarna gingen we met zijn allen naar buechues, om nog wat eten te halen.

Daarna gingen we met zijn allen naar mijn huis, om een soort afterparty te hebben. Dit was ook super gezellig. De volgende ochtend (na dat we zo'n 3 uur geslapen hadden) gingen we met zijn allen naar Kens coney island om te gaan ontbijten. Hier zaten we dus met zijn allen, iedereen super moe en in onze pyjama's, want ja why not?

's Middags vroeg mijn gastmoeder of ik naar een basketbalwedstrijd wilde met haar, het was een college vrouwen basketbalwedstrijd. Natuurlijk kan ik daar geen nee tegen zeggen. Het was namelijk de wedstrijd van het seizoen. Je hebt hier in Michigan 2 grote colleges. Michigan state university en Michigan university. De wedstrijd was dus Michigan state vs Michigan. Helaas had Michigan state verloren (Dat is het team waar mijn gastgezin voor is en ik nu dus ook :) ). Wel was het een super leuke wedstrijd om te zien!

Deze week voor mij is helaas de laatste week van basketbal alweer. Vrijdag is de laatste wedstrijd alweer... En aangezien vandaag een snowday is, hebben we ook nog maar een training en dat is morgen :(. Wel was dit echt een super leuk seizoen! 6 maart heb ik try outs voor voetbal, want ja jongens ik ga kijken of ik goed genoeg ben om het team te behalen. Ik hoop het, anders ga ik misschien tennissen.

Gek is het toch wel dat ik hier alweer 6 maanden zit, dus nog maar 4 maanden te gaan voordat ik alweer naar huis ga. Wel heb ik zeker nog wat super leuke dingen in het vooruitzicht, waar ik echt heel veel zin in heb! En aangezien februari alweer bijna voorbij is, betekent dat ik nog maar 2 en een halve maand school heb. 21 mei is mijn laatste schooldag alweer en 31 mei heb ik mijn graduation!

Ik spreek jullie snel weer!!

XXX

Reacties

Reacties

Brigitte

Wat een heerlijk verhaal weer Anke Fijn dat het zo goed gaat en dat je zo geniet.

Loes

Lieve Anke.
Wat een super leuke verhalen weer en ik ben benieuwd of je straks ook nog gaat voetballen, ook gaaf natuurlijk.
Je geniet intens van jouw mooi avontuur en je hebt lekker nog een paar maanden te gaan om nog veel plezier te maken.??‍♀️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active