anketerhuurne.reismee.nl

thanksgiving & basketbal

Holaa,

Vandaag is het alweer 8 december, alweer zo'n 3 en een halve maand in Amerika! Ik heb ondertussen al veel Amerikaanse dingen mogen mee maken: Football games, Homecoming, spiritweeks, powderpuff, snowday, halloween en ondertussen ook Thanksgiving!

Laat ik beginnen waar ik de vorige keer geëindigd ben. Dit was 17 november. Echter had ik deze dag niet zoveel bijzonders, maar 18 november kreeg ik eindelijk mijn moeders pakketje binnen! Hier had ik al eventjes op gewacht, want dit was het eerste jaar waarbij ik niet naar de supermarkt kon gaan om een zak pepernoten of een chocolade letter te halen. Mijn moeder was dus zo lief geweest om dit dan maar naar mij op te sturen. Met onder andere ook wat cadeautjes voor mijn gastgezin zodat hun voor het eerst in hun leven de schoen konden zetten.

Natuurlijk had ik ze wel het liedje 'Sinterklaas Kapoentje' geleerd, want zonder iets te zingen krijg je natuurlijk niks. (Dit had ik overigens ook gefilmd, dus als je dit wilt zien moet je maar even een appje sturen dan zal ik het filmpje wel even doorsturen.) Dus toen ik ze de volgende ochtend om kwart voor 6 wakker maakte, waren ze allemaal super blij met hun chocolade letter.

Die zaterdag daarna vierde ik 'friendsgiving' met mijn vrienden hier. Dit is eigenlijk hetzelfde als thanksgiving alleen in plaats van het vieren met familie, vier je het dus met je vrienden. Dit was super gezellig, iedereen had iets te eten gemaakt. Ik zelf had arretjescake gemaakt met het recept van Susan! En mijn vrienden hadden ook van alles gemaakt en meegenomen. Heel toevallig was wel dat Noah (dit is een jongen uit Litouwen die dus ook een exchange student is) bijna hetzelfde had gemaakt als mij. Na dat we met z'n allen gegeten hadden, hadden we nog wat spelletjes gespeeld en daarna gingen er al wat mensen naar huis. Een paar mensen bleven slapen (waaronder ik), om de volgende ochtend als ontbijt nog wat restjes van de vorige avond op te eten.

Ik werd al redelijk op tijd opgehaald, omdat we die zondag thanksgiving gingen vieren met de familie van Liz. Dit vierden we bij de moeder van Liz en bijna iedereen was erbij. Deze dag had ik dus ook weer super veel gegeten, maar het was wel echt super lekker! Ook was dit de eerste keer dat ik ooit pumpkin pie heb gegeten. Dit was echt lekkerder dan verwacht, maar als je al super veel op hebt om dan ook nog een stuk pumpkin pie naar binnen proberen te werken...

Dit is trouwens de hele familie, best nog wel een grote (en zeker gezellige) familie!

Mijn eerste trainingen had ik de week na deze ook gehad! Het team waar ik in speel is echt heel leuk en de andere meiden zijn ook super behulpzaam. Ik heb natuurlijk nog nooit echt basketbal gespeeld, dus om nu een nieuwe sport te leren is ook wel weer super leuk. Echter hadden we maar 2 dagen trainingen aangezien we daarna woensdag, donderdag en vrijdag vrij hadden. Het was thanksgiving break. Ik had de woensdag niet super veel gedaan, want mijn gastmoeder moest werken en mijn vrienden waren van alles aan het doen met familie. Ik had lekker heel de dag (ja oeps de hele dag) Greys anatomy gekeken (nieuwe verslaving...). Maar toen mijn gastmoeder 's avonds thuis kwam gingen we nog ergens eten.

De volgende dag was het dan echt thanksgiving. We vertrokken al vroeg in de ochtend om down town Detroit in te gaan. Hier was namelijk de jaarlijkse thanksgiving parade. We gingen samen met Aleisha, haar dochter Ava, Liz en Kelly heen. Dit was super leuk. Wel was het best koud, maar gelukkig had Aleisha gezorgd voor warme chocolade melk, hand- en voet warmers. Het was echt super mooi gemaakt allemaal! Het deed me bijna een beetje denken aan een carnavalsoptocht, alleen dan dus in thanksgiving stijl.

Toen dit afgelopen was, gingen we naar Ryans familie. Na dat we iedereen thuis hadden gebracht. Hier had ik dus mijn 3e en laatste thanksgiving dinner. Hier kreeg ik onder andere de bijnaam Julie, omdat mensen mijn naam lastig vonden.

(Ik had dus niet verwacht dat mijn naam hier in Amerika zo lastig zou zijn. Mijn gymleraar zegt nog steeds elke les iets anders: Enkie, Ankie, Ank, Enk. En een andere lerares op mijn school zegt gewoon altijd Ank. Voor de rest weten de meeste wel hoe je mijn naam zegt. Mijn achternaam laat ik maar gewoon voor zoals het is, mensen kunnen dat duidelijk niet uitspreken)

Maar dit was dus ook nog super gezellig!

Vrijdag gingen we naar de christmas tree farm om een kerstboom uit te zoeken! Dit had ik nog nooit gedaan, want thuis hebben we een neppe. Dit was dus echt een hele beleving, want je zat dus in een soort huifkar achter een trekker en hiermee ging je de farm over. Het was echt niet normaal groot en ze hadden denk ik wel 10 verschillende soorten kerstbomen. Aangezien ik maar een keer een Amerikaanse kerst ga meemaken, mocht ik de kerstboom uitkiezen. Dit lukte al vrij snel en al hoewel mijn gastzusjes een grotere kerstboom wilden, koos ik toch diegene die ik wilde. Ook omdat de kerstboom die hun hadden uitgezocht nooit hier in huis had gepast.

Voor de rest deze dag hadden we het huis nog een beetje versierd.

De kerstboom hadden we op maandag versierd, aangezien mijn gastzusjes toen weer thuis waren van hun vader. Het is een best wel hele drukke boom geworden, maar het is goed gelukt!

Hier in Amerika heb je trouwens ''the elf on the shelf''. Dit betekent dat elke familie een elf in huis heeft die ook wel kijkt of de kinderen zich in de maand december gedragen. Hij verplaatst elke nacht van plek in het huis, omdat de elf dus elke nacht terug naar de noordpool gaat om Santa te vertellen hoe de kinderen zijn. Heel handig dus, want mijn gastzusjes zijn nu een stuk rustiger en als ze ruzie maken kan ik dus zeggen dat ik het aan de elf kan vertellen. Elke familie heeft dus een andere elf en de elf hier heet Lolly. Ik had hier nog niet eerder van gehoord, maar dit is dus best een leuke en eigenlijk handige traditie!

Deze week had ik ook mijn eerste 2 basketbalwedstrijden! Dinsdag was een uitwedstrijd tegen Mount Morris high school. Dit hadden we dik gewonnen met 56-6. Ik had ook best een groot deel van de wedstrijd gespeeld! Aangezien het voor mij de eerste keer ooit is had de coach gezegd dat ik aan het begin misschien niet super veel zou spelen. Vrijdag hadden we dus nog een wedstrijd. Dit was een thuiswedstrijd tegen Milford high school. Hun waren wel echt super goed, dus deze wedstrijd hadden we helaas verloren. Maar de coach zei na de wedstrijd, dat dit team al langer samen speelde en dus ook als team een stuk verder waren, maar dit is voor ons alleen maar een motivatie om als team ook beter te worden.

Gisteren heb ik eigenlijk van alles met Liz gedaan. We hadden samen ergens geluncht om vervolgens nog even langs haar bubble tea shop te gaan. 's Middags gingen we nog even langs Ryan. 's Avonds hadden we ergens een burger gegeten en daarna moest zij nog snel ergens een huis laten zien. Daarna hadden we allebei zin in ijs en hadden we dus ergens nog wat ijs gegeten, echt jongens porties ijs hier, bestel een medium en je krijgt voor mijn gevoel echt een extra large ijsje, maar dat maakt het natuurlijk niet minder lekker :).

Vandaag heb ik mijn huiswerk gemaakt, net nog even met mama en papa geskypet en nu dus mijn blog geschreven. Voor de rest heb ik vandaag niet zoveel meer gepland staan.

Mijn volgende update zal waarschijnlijk in 2020 zijn, na kerst en oud en nieuw!!

Groetjes uit Michigan

Reacties

Reacties

Demii

Weer een heel leuk verhaal om te lezen. En ook weer leuke foto's.
En ook echt super leuk dat je al veel dingen hebt kunnen doen.

Xx

Yvonne

Hoi Ank, mooi geschreven en wat een belevenissen! Fijne feestdagen een mooie jaarwisseling! Have fun!
Groetjes

Susan

Hoi lieve Anke,
Mooie blog weer! Fijn om je te kunnen volgen.
Ik weet wat je bedoel met je naam, in het Engels is de E achter een naam vaak ( bijna altijd ) "silent" denk aan Anne, dit spreken we als Ann uit. Heel logisch dat ze je Ank noemen :) .
Fijne feestdagen en volgende jaar weer samen vieren met ons hoop ik , ook lieve groeten van Henk xx

Oma

Heel wat meegemaakt weer ,leuk om het te lezen,ja de tijd gaat hard Anke nog een aantal maanden te gaan maar je hebt het goed naar je zin dus gaat het snel ik wens je fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar de groeten aan je gastgezin.

Loes

Wat maak je toch veel leuke dingen mee en je schrijft zo enthousiast ?
Geniet van de feestdagen met die mooie “echte” kerstboom in je gastgezin.?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active