anketerhuurne.reismee.nl

Halloween en eerste sneeuw!

Hee hier ben ik weer,

Dit keer een update over de laatste 3 weken!

Maandag 28 oktober gingen we met het hele team naar cook's. Dit is ook wel een koeien boerderij, waar ze hun eigen ijs maken. Het was de laatste week van trainingen, dus we moesten het natuurlijk wel goed afsluiten! De volgende dag hadden we dan ook een training waarin we een keer niet gingen hardlopen, maar we deden spelletjes als trefbal en hide the flag. Ook hadden ze deze dag voor alle seniors in het team een grote kaart gemaakt, met een cadeautje erbij. Super lief!

Donderdag was het dan eindelijk 31 oktober, Halloween! We hadden maar een halve dag school en konden daarom dus lekker op tijd naar huis. Ik had 's middags niet super veel gedaan, maar 's avonds ging ik natuurlijk trick or treating. Ik ging als gevangene, want het was redelijk koud en op deze manier kon ik warme kleding dragen onder het (te grote) oranjere pak. Een vriendin haalde me op bij mij thuis en toen reden we met z'n allen naar een andere vriendin haar huis. Hier verzamelden we met zijn allen, om vervolgens hier door de wijk te gaan lopen en dus aan te bellen bij elk huis. Het was een wat rijkere buurt, dus we kregen best wat grote 'candy bars'. Het was super koud en later begon het ook nog te sneeuwen (wat het dus nog kouder maakte).

Eenmaal terug thuis had mijn gastmoeder soep en warme chocolademelk gemaakt. Zij was ook net terug van trick or treating met mijn gastzusjes.

Vrijdag gingen we met mijn gastmoeder, mijn gastzusjes en mijn oude gastzusje (van mijn vorige gastgezin) naar de film Maleficent 2! Ik moet zeggen dat ik disney films toch altijd wel heel leuk blijf vinden. Het was ook zeker een super goeie film en dit was trouwens ook de eerste keer dat ik naar de film ben geweest hier in Amerika.

Zaterdag was echt de laatste cross country meet, echter rende ik zelf niet. Een meisje (Mallory) uit ons team rende wel en die gingen we aanmoedigen. Op de plek waar de cross country meet was, waren echt niet normaal veel scholen. Er waren blijkbaar echt wel iets van 10 meets die dag, waarschijnlijk voor alle niveau's en leeftijden. Het was ook echt op een hele gave plek. Het was in Brooklyn Michigan, bij de Michigan international speedway. Het is normaal een racecircuit voor de NASCAR kampioenschappen. Nadat dit was afgelopen gingen we met de mensen die kwamen aanmoedigen nog ergens wat eten voordat we weer terug naar huis gingen.

Die maandag daarna heb ik eindelijk mijn rooster veranderd. Ik had in een blog al geschreven wat mijn rooster nou precies was, maar mijn wiskunde en scheikunde klas waren zo makkelijk! Ik had dus de keuze gemaakt om langs te gaan bij mijn counselor en te kijken of er iets veranderd kon worden. Ik wil mijn niveau voor deze vakken wel een beetje op niveau houden, aangezien ik volgend jaar werktuigbouwkunde ga doen. Ik heb het dus uiteindelijk veranderd en mijn rooster ik nu het volgende:

  1. U.S History
  2. AP chemistry
  3. Precalculus/ trigonometry
  4. ESL
  5. Team sport (gym)
  6. Public speaking

AP staat ook wel voor Advanced Placement. Dit is dus het lastigste niveau van het vak wat je kunt hebben. Precalculus is ook wel gewoon een iets lastigere wiskunde en dit bereidt je voor (voor mij) op het hbo, aangezien je daar waarschijnlijk calculus zult krijgen. Met de veranderingen ben ik wel blij, want nu heb ik meer het gevoel dat ik ook echt wat leer in plaats van dat ik een soort extra leraar ben voor mijn klasgenoten.

Dinsdags hadden we een dag vrij van school. De perfecte dag om appelflappen te maken dacht ik! Eigenlijk kwam mijn gastzusje met het idee om te gaan bakken en ze vroeg of ik haar wilde helpen. Toen kwam ik natuurlijk op het idee om dit te maken. Dit deden we dan ook 's avonds. Mijn gastzusje ging koekjes bakken en ik maakte de appelflappen. Zonder dat ik het echt had verwacht waren ze ook nog best goed gelukt!

Deze dag hadden we ook nog gauw wat foto's gemaakt met mijn gastgezin:

Woensdag had ik mijn cross country banquet. Je moest formeel gekleed komen, je mocht dus geen jeans aan of een normale hoodie. Mijn coach had het eten verzorgd voor iedereen, want er waren best wat mensen. Ons team, het jongens team en iedereen had hun ouders en familie mee. Deze avond werd er over het seizoen gepraat, hoe iedereen had gedaan en hier kregen we nog een certificaat voor het doen van de sport.

Vrijdag hadden we een field trip met school. Het was op een plek waar heel veel mensen vertelden over hun beroepen. Er was echt van alles. Echter had ik er toch wel wat meer van verwacht, maar het was toch wel leuk even iets anders dan school. 's Avonds was de laatste football game. Eerlijk gezegd vond ik het niet per se erg dat het de laatste was, want het was echt super koud. Ze hadden helaas wel verloren en het was natuurlijk wel jammer dat dat mijn laatste high school football game ooit is geweest.

Maandagochtend begon het super hard te sneeuwen. We hadden gehoopt op een 'snow day', maar helaas was het dit niet. Echter werd er in het 3e uur omgeroepen dat alle naschoolse activiteiten niet door zouden gaan en dat we iets eerder de bus naar huis mochten nemen, vanwege de heftige sneeuwval. Mijn gastmoeder kwam mij ophalen, omdat ze de schoolbus wel een beetje eng vond. Toen we thuiskwamen (ongeveer 40 minuten later, waar we normaal 10 minuten over deden) aten we met zijn allen soep en maakten we ons huiswerk. De voorspellingen voor de sneeuw, was dat het tot de volgende ochtend nog bleef door sneeuwen. Hier was de hoop voor een 'snow day' weer en toen ik de volgende ochtend wakker werd, had mijn gastmoeder mij een sms'je gestuurd met 'no school'. Ik was natuurlijk super blij en in plaats van dat ik om 6 uur mijn bed uit moest, sliep ik uit tot 9 uur. Overdag ben ik natuurlijk nog wel even de sneeuw ingegaan. Ik had een sneeuwengel gemaakt en voor de rest van de dag heb ik lekker films gekeken.

Woensdag ging school wel gewoon door en aangezien maandag en dinsdag geen buitenschoolse activiteiten waren, waren de basketball try-outs ook niet doorgegaan. Dit begon woensdag dus, het was eigenlijk gewon een training waarin je meedoet en dan wordt beoordeeld hoe goed je bent. Ik dacht eerst dat het echt wel super veel leek op handbal, maar het is toch wel heel anders. Echter zijn de try-outs wel heel goed gegaan! Vrijdag kreeg ik dan ook te horen dat ik het team had gehaald. Hier was ik super blij mee, want er waren wel wat mensen die het team niet hadden gehaald.

Vrijdagavond vierde een vriendin van mij haar verjaardag voor wat vriendinnen, dit was heel gezellig en we bleven ook slapen. Rond een uur of 3 vielen we in slaap. De volgende ochtend waren we allemaal om 8 uur al wakker. Korte nacht dus, maar het was heel gezellig!

Vandaag heb ik niet zoveel gepland, ik zit nu in mijn gastmoeders bubble tea's shop. Vanavond gaan we sushi eten, dus daar heb ik wel zin in!!

Tot de volgende keer!!

Groetjes uit Amerika.


Reacties

Reacties

Brigitte

Altijd leuk Anke om je verhaal te lezen. Fijn dat het zo goed en gezellig is. Super zoveel sneeuw maar wel koud. Geniet ervan.

Oma

Weer een gezellig berichtje we hebben elkaar gisteren nog gesproken en vanmiddag was het gezellig met het etentje heb je het filmpje ontvangen .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active