anketerhuurne.reismee.nl

spritweek, hoco en overplaatsing

Holaa iedereen,

Vandaag is het alweer 6 oktober, de tijd gaat echt super snel hier! Dat betekent dat ik het dus naar mijn zin heb, wat ook echt zeker waar is. Je zult in de titel wel denken huh overplaatsing? What happened? Dat zal ik dus eerst even uitleggen, om daarna te vertellen over homecoming en de spiritweek!

Anderhalve week geleden werd ik na mijn cross country training opgehaald door vrienden van mijn gastmoeder. Ik vond dit echter niet zo vreemd, omdat dit wel vaker zo is. Echter ging ik niet naar mijn gastouders huis, maar werd ik weggebracht naar het huis van de zus van mijn gastvader. Haar naam is ook wel Liz. Ik dacht eerst toen ik in de auto zat dat ik hierheen werd gebracht, omdat we misschien weer zoiets hadden als dat we met z'n allen bij haar gingen eten. Dit was niet zo, zij vertelde mij dat ik door bepaalde redenen niet meer bij mijn gastgezin kon blijven. Dit was eerst best wel schrikken, omdat ik echt dacht dat ik een top gastgezin had wat dus later niet zo bleek te zijn. Op dat moment kwam mijn local coördinator binnen (dit is de persoon van de organisatie die kijkt of alles goed met je gaat en alles onder controle houdt). Zij vertelde mij dat ik dus die nacht al ergens anders moest verblijven, omdat de organisatie het dus niet had toegestaan om daar ook maar een nacht langer te zijn. Ik vond dit eerst best wel vervelend en ik had er ook wel even moeite mee, maar gelukkig namen mijn ouders (in Nederland waar het 12 uur 's nachts was) de telefoon op na dat ik ze twee keer had geprobeerd te bereiken. Het was wel even lastig om een beslissing te maken over hoe verder, terwijl je ouders niet bij je zijn. Eerlijk gezegd zou ik dit soort dingen altijd bespreken met mijn ouders en hun vragen om wat verstandig was, maar deze keer heb ik zelf de beslissing gemaakt over hoe verder. Er waren meerdere mogelijkheden, maar ik heb eigenlijk vrij snel besloten om bij Liz te blijven. Zij had al meerdere exchange students gehad en ze is echt geweldig. Ook kon ik op deze manier mijn andere gastgezin nog wel zien, omdat het dus familie is van elkaar.

De dag na dat dit alles was gebeurd was alles natuurlijk wel even raar, maar eigenlijk was ik na die dag gelijk gesetteld hier en voelde ik me gelijk op mijn plek. Mijn gastgezin bestaat uit een gastmoeder, 4 gastzusje (ja 4!). Ook hebben ze een boerderij dus ik heb ook meerdere geiten, kippen, varkens, paarden en een ezel. Ook hebben we nog meerdere huisdieren: 4 honden en meerdere katten. Gezellig huishouden dus! Ik heb het hier tot nu toe echt super erg naar mijn zin en eigenlijk dacht ik dus dat mijn andere gastgezin leuk was, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het hier misschien nog wel leuker. Hier heb je met de dieren en mijn gastzusjes veel meer gezelligheid en dingen om te doen.

De zaterdag hadden we septemberfest, hierbij heb ik mijn gastmoeder geholpen en wat rond gelopen overal. Mijn gastmoeder heeft haar eigen bubble tea shop ook heeft ze hier een soort oude camper van waarmee ze dus naar dit soort dingen gaat om haar bubble tea te verkopen. Ook heb ik hier nog een henna tattoo laten zetten op mijn pols.

Nu over naar deze week! Deze week was spiritweek, dit houdt in dat je elke dag in een bepaald thema gekleed naar school moet komen. Deze week zag er zo uit:

  • Maandag: Mix & Match and Crazy sock day
  • Dinsdag: Mad hatter day (Hat day)
  • Woensdag: Class color day
  • Donderdag: Twin day
  • Vrijdag: Brandon blue + White day

Zondag was ik trouwens nog gaan avondeten bij de vriend van mijn gastmoeder en zijn familie, dat was super gezellig! Die avond zijn we nog last minute naar Walmart gegaan om spullen te halen voor Spiritweek. Maandag had ik gekke sokken in halloween stijl aan, ze waren knal groen met een soort gezicht erop.

Dinsdag droeg ik een muts naar school. Wel een leuke muts, zodat ik er ook nog wat aan heb in de winter. Ook had ik dinsdag mijn powderpuff game! Dit is dus waarbij meiden football spelen en de jongens de cheerleaders zijn. Dit was echt super leuk en al hoewel we hebben verloren, ik vond het echt leuk om een keer gedaan te hebben.

Woensdag ben ik niet naar school geweest... Oeps. Ik had door alles wat er de week ervoor was gebeurd nog geen tijd gehad om een jurk te scoren voor homecoming, dus dat zijn we snel woensdag gaan doen. Ik was vrij snel geslaagd in het scoren van een jurk, ook al was hij iets aan de prijzige kant, maar ik kon deze jurk niet niet kopen. Hier probeerden we ook gelijk hakken aan en toen was mijn outfit compleet. Ook heb ik me woensdag ingeschreven voor mijn studie volgend jaar!

Donderdag was niet zo super speciaal, maar vrijdag waren de lessen iets korter. We hadden namelijk een pep rally. Dit was na school en dit zorgt eigenlijk voor de high school spirit, dit is super leuk om mee te maken! Die avond hadden we de parade en de homecoming football game. Hier ging ik met vriendinnen heen en al hoewel het best koud was (rond de 5-10 graden), was het echt super leuk!

Zaterdag was het dan eindelijk zo ver de homecoming dance!!! In de ochtend moest ik helaas wel om 6 uur opstaan, omdat ik deze ochtend een cross country meet had... Wel heb ik een nieuwe PR waarbij ik 4 minuten sneller heb gerend dan mijn snelste tijd tot nu toe!! Hierna zijn we nog even naar het cheerleaden geweest van mijn gastzusje, om daarna naar huis te gaan en mezelf ready te maken voor de dance. Mijn gastmoeder was zo lief om mijn haar en make up te doen (aangezien ik super slecht ben in beide :) ). Daarna gingen we naar een huis van mijn vriendin om nog even wat te eten en zodat we daarna weer naar een andere vriendin te gaan bij wie we foto's gingen maken.

Hierna gingen we door naar de dance en dat was echt super leuk! Vele malen leuker dan de schoolfeesten in Nederland. Iedereen ging los en de muziek was ook echt super leuk.

Na de dance hadden we een sleepover bij mij thuis!! Mijn gastmoeder had alles geregeld voor mij echt super lief. Ze had allemaal snacks voor ons toen we terug kwamen, want iedereen had honger. En we 'sliepen' met z'n allen in de woonkamer, zodat we nog een film konden kijken. Echter keken we uiteindelijk geen film en slapen tja 4 uur misschien? We hebben veel gekletst over van alles en nog wat, het was echt super gezellig. Ik ben echt blij met deze vriendengroep!! De volgende ochtend werden we wakker door de geur van pannenkoeken, mijn gastmoeder had een heel ontbijt verzorgd zo lief! We hadden pannenkoeken, wafels, cinnamon rolls, en nog wat andere lekkere dingen. Het was echt een top week!

Volgend weekend ga ik kamperen met mijn gastgezin op een soort camping waar alles in halloween stijl zal zijn! Ik zal dus voor het eerst trick or treating gaan doen en andere leuke dingen, hier heb ik super veel zin!!

Tot de volgende keeer.

XX

Reacties

Reacties

Oma

Wat fijn dat het allemaal weer zo goed gaat, en een leuke week gehad,veel plezier met hel Halloween feest ,geniet ervan. Liefs oma. ????

Demii

Uit dit bericht blijkt wel weer dat je topper bent met doorzettingsvermogen.maar dat wist ik al. En idd dit had je zelf ook niet verwacht en ook schrikken idd. Maar wat je zelf ook al zegt dit is ook gelukkig een leuk gastgezin. En wat leuk om te lezen dat je allemaal weer leuke dingen hebt gedaan.??

Loes Van Gorp

Lieve Anke. Ik vind het superknap van je dat je zo goed met deze veranderde situatie kunt omgaan.
En wat maak je leuke dingen mee met je vriendinnen en je gastgezin.
Veel plezier maken en geniet van de speciale tijd daar.
Ik vind het leuk om je te volgen, ben benieuwd naar je verhalen ?
Groetjes loes

Brigitte

Lieve Anke, wat ben je toch een knappert. Je schakelt gewoon door ondanks een tegenslag en ziet meteen het positieve ervan! Fijn dat je het ook nu weer naar je zin hebt. Geniet lekker op het nieuwe stekkie!

Yvonne ten Thije

Hey Anke, wat heb je alweer veel meegemaakt! En wat doe je het goed! Je ziet er prachtig uit in dat groene jurkje, echt jouw kleur! Heel veel plezier de komende week en ik kijk uit naar jouw volgende verhaal. Groetjes ook van Laura, zij zit naast me. Wij vertrekken komende nacht voor een weekje naar Cyprus. Lekkerrrr!

Annette

Wat gaaf allemaal, echt te gek zo,n gastgezin met meerdere gastzusjes erbij! En wat mooi, jij in die jurk, net een fotomodel! Lekker genietennnnn!!!! Wat een gezelligheid!!!!

Inge (Delden)

Hoi Anke, je hebt alweer het een en ander meegemaakt, m.n vwb de overplaatsing En wat knap hoe je hiermee omgaat. ?
En wat fijn dat je je zo snel al op je plek voelt. Leuke feesten en activiteiten! Geniet ervan....groetjes
Inge?

Loes

Happy birthday ? to you en geniet van de dag. 18 jaar, een mijlpaal in je leven.??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active