anketerhuurne.reismee.nl

Up North & First Footballgame

Holaaa,

Hier ben ik weer! Heb de laatste 2 weken een paar super leuke dingen gedaan.

Mijn 2e week op school, was niet super bijzonder. Het ging allemaal een beetje hetzelfde als de eerste week alleen kende ik gelukkig al wat meer mensen! Echter ging ik de maandag bij de cross country wel weer door mijn enkel ('weer', want het is altijd hetzelfde liedje met dezelfde enkel), hierdoor kon ik deze week helaas niet rennen en moest ik even rustig aan doen. We hebben op onze school namelijk een soort sportdokter en als er iets gebeurt onder een training, dan kun je bij hem langs en dan checkt hij wat er aan de hand is. Super fijn! Hij zei dus dat ik gewoon een paar dagen rust moest houden en even niet moest rennen. Deze week kon ik gelukkig wel weer rennen!!

Donderdagavond, gingen we Up North. Deze term wordt dus gebruikt wanneer mensen naar het bovenste schiereiland van Michigan gaan, ook wel de UP. We vertrokken rond 6 uur en we kwamen bij onze eerste stop, in Mackinaw City, rond 12 uur aan. Hier sliepen we in een motel, aangezien we hier maar een nacht verbleven. De volgende ochtend stonden we rond half 9 op om een ontbijtje te eten en daarna weer de auto in te gaan. We waren onderweg naar Ishpeming. Onderweg stopten we eerst bij het Lakeview park, hier had je een vuurtoren, Manistique East Breakwater Lighthouse. Het zou de hele dag regenen, maar uiteindelijk was het hier gelukkig super zonnig!

Het waaide wel heel hard, want meerdere mensen vertelden mij dat de golven normaal gesproken niet zo hoog komen. Hier hielden we dus even een pitstop. Om daarna door te rijden naar Kitch-iti-kipi. Dit is een klein meer, die normaal gesproken super mooi aquablauw is en het water is zo dat je er volledig doorheen kunt kijken en alles kunt zien wat er zwemt. Helaas was het door de regen, niet zoals het normaal gesproken is. Echter brak de zon wel door, op het moment dat wij er aankwamen en was er dus wel iets te zien van de kleur!

Ondanks dat het niet zo mooi was als normaal, vond ik het toch wel gaaf om te zien. Als je een beetje goed naar de foto kijkt, zie je de kleur die het normaal gesproken heeft toch wel een beetje.

Hierna reden we door naar het hotel in Ishpeming. Dit hotel had een zwembad, dus hier maakten Emma en ik natuurlijk wel even gebruik van!

De volgende dag hadden we een memorial service, van iemand die was overleden in de familie. Zelf had ik deze man niet ontmoet, maar de rest die mee was had hem wel gekend. Op deze memorial service had ik ook nog wat andere mensen ontmoet uit de familie. Dit was wel gezellig, ondanks de reden waarom we er waren. (Niet de mooiste foto, maar dit waren ze)

's Avonds gingen we met heel de familie nog ergens wat eten. Om daarna in het hotel nog even weer te gaan zwemmen.

De volgende dag gingen we naar 'Pictured Rocks'. Toen we aankwamen bij de plek waar je tickets kon halen voor de boottocht, bleek die uitverkocht te zijn... Helaas! Uiteindelijk kwamen we op het idee om naar een andere boottocht te gaan. Deze ging niet helemaal naar de Pictured Rocks, maar uiteindelijk was deze nog wel gaver. Deze boot had namelijk een 'glass bottom', deze boot had dus een glazen vloer. Hier kon je dus doorheen kijken, want er lagen wat schipwrakken op de grond van Lake Superior (een van de grootste meren ter wereld) en hier ging de boot dus overheen. Heel gaaf om te zien!

Ook zagen we in de boottocht nog wat gave plekken zoals deze hierboven.

Hierna gingen we naar de Tahquamenon falls. Dit bevindt zich in het River Trail Paradise. Je moest aardig wat traptreden af om het van dichtbij te zien, maar het was het wel waard. Het was hier echt super mooi, qua natuur.

Hierna reden we door naar Sault ste. Marie. Dit ligt precies op de grens van Canada en de Verenigde Staten. Hier heb je de soo locks, dit is een sluizencomplex bestaande uit 5 sluizen. De boten die hier binnenkomen zijn echt niet normaal groot! Het duurt wel super lang voordat zo'n boot door zo'n sluis heen kan. Eerst moet de ene kant open dan kan de boot er in, dan gaat die kant dicht. Vervolgens moet de plek waar de boot zich bevindt vollopen met water, zodat het op het waterniveau is van de andere kant en dan kan de boot door de 2e sluis. Dit duurde oprecht echt zo'n drie kwartier, op een gegeven moment was ik er ook wel klaar mee om er naar te kijken. Het duurde me allemaal iets te lang haha.

Dit hadden we in de ochtend gedaan, zodat we daarna konden doorrijden naar Mackinac Island. Dit eiland ligt op de plek waar Lake Michigan en Lake Huron zich met elkaar verbinden. Op dit eiland heb je geen auto's, scooters of andere motorische voertuigen. Iedereen doet hier alles met paard en wagen of op de fiets. Voelde bijna alsof ik weer in Nederlands was, met al die fietsen ;). Hier deden wij een tour met paard en wagen. Ik vond het zelf best een beetje sneu voor de paarden, want het zijn 2 paarden die een wagen met 15 mensen vooruit moeten trekken. Wel was het grappig om op deze manier het eiland te zien, want al hoewel het niet een super groot eiland is er valt wel super veel te zien.

Nadat we hier waren we geweest, was het helaas weer tijd om naar huis te gaan. Ik moest de volgende dag namelijk gewoon weer naar school. Ik heb wel echt super erg genoten van dat lange weekend, ik heb super veel gezien en dat in 4 dagen! Ook de natuur hier was super mooi en sommige bomen waren al een beetje aan het verkleuren, wat ook echt super mooi is!

De volgende paar dagen op school moest ik wat dingen inhalen, zoals een algebra test en een chemistry quiz. Ik had echt totaal niet geleerd, gewoon om het feit dat alles hier (tot nu toe) zo makkelijk is. Ik heb mijn punten trouwens terug en heb voor beide toetsen een A (dus een 10). Helemaal top.

Vrijdag had ik dan mijn allereerste football game. Elke football game heeft een bepaald thema, voor deze wedstrijd was het thema de kleuren van de USA. Ik droeg een jersey van mijn gastvader (die echt veelste groot was) en ik had ook nog een pet met de Amerikaanse vlag erop. Ik ging naar de wedstrijd met een super leuke vriendinnengroep en heb hier dus ook echt weer super veel mensen ontmoet. De wedstrijd is trouwens gewonnen door onze school en ook echt super dik, volgens mij was het uiteindelijk 70-21. Nadat de wedstrijd was afgelopen rende we met de hele student section het veld op. Hier hadden we dus ook nog wat foto's gemaakt met z'n allen. De high school spirit die je hier in Amerika hebt, is er ook echt zeker wel op mijn school.

Ook had mama mij uit Nederland nog een super lief pakketje opgestuurd met allemaal lekker eten!! Eindelijk weer een boterham met hagelslag, een stroopwafel en wat drop!!! Ook nog wat andere lekkernijen zodat mensen hier het ook kunnen proeven. Ook had mama nog een fotoboekje gemaakt van mijn afscheidsfeestje van een maand geleden, super lief!! <3

Gisteren had ik weer een Cross Country meet, helaas was het echt wel super warm en daardoor was echt niet leuk om de 5km te rennen. Zelfs een paar mensen van andere teams waren flauw gevallen door de hitte.

Vandaag gaan we nog ergens heen om daar met wat vrienden van mijn gastouders te gaan eten en voor de rest ga ik nog wat huiswerk maken.

Tot de volgende keer!

Groetjess!!

Reacties

Reacties

Laurens

Hoi Anke
Geweldig om te lezen hoe het met je gaat, de dingen die je allemaal doet en hoe je inburgert ! Toppertje xxx ?

Maria

Ha Anke,
Het is elke keer weer leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Lekker veel sporten, uitstapjes doen, nieuwe mensen leren kennen, vrienden maken en..... ook nog studeren ......... Volgens mij heb je het wel naar je zin.
Dikke kus.

Oma

Nou Anke je maakt heel wat mee ,leuk zo’n weekend zo zie nog eens wat gezellig ,en zoals jezelf steeds alles super super noemt zal het wel zo zijn ,nog veel plezier daar groetjes ???

Brigitte

Wat een belevenis weer Anke en wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat. Leuk weer om je stukje te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active