anketerhuurne.reismee.nl

Eerste (Amerikaanse) schoolweek

Holaa hier ben ik weer,

Even een update over mijn eerste schoolweek!

Dinsdag was het eindelijk zo ver mijn eerste schooldag op Brandon high school. Ik vond het super spannend, maar ik had er vooral super veel zin in! Mijn gastmoeder brengt mij elke dag naar school, omdat ik anders al om 6:20 am in de bus kan zitten. Om vervolgens meer dan een uur in de bus te zitten, terwijl je met de auto er maximaal 10 minuten over doet. Dinsdag bracht ze mij iets eerder naar school, omdat ik nog wat informatie moest krijgen over de school. Echter toen wij aankwamen lag het hele systeem eruit en kon ik dus niet zo veel, gelukkig had ik mijn rooster al en kon ik gelukkig wel gewoon naar mijn lessen. Ik liep vervolgens wel de hele dag rond met 2 tassen, omdat ik dus nog geen kluisje had. Mijn rooster voor deze dag en voor alle andere dagen tot en met januari is:

  1. Algebra 2
  2. US History
  3. Chemistry
  4. Drawing
  5. Physical Education- Team sports
  6. Public speaking

Ja je hoort het goed ik heb elke dag hetzelfde rooster en nee hier in Amerika heb je geen tussenuren. Ook heb je geen tussenuren als een van je leraren ziek zou zijn, dan krijg je gewoon vervanging. Ook kun je hier niet onder lunchtijd even weg van school, zoals ik Nederland wel is naar de AH ging. Het is hier allemaal super streng, dit is allemaal voor de veiligheid van de leerlingen. Mocht je toch een keer je lunch vergeten zijn, dan is er een best wel een grote keuze aan eten in de kantine. Zo heb je de ene dag hotdogs, de andere dag pizza's en weer een andere dag lasagne. Echter neem ik mijn lunch gewoon mee naar school, want anders ben ik elke dag 3,5 euro kwijt. Wat betekent dat je al gauw zo'n 70 euro in de maand kwijt zou zijn als je elke dag lunch zou halen.

Maar weer terug naar dinsdag. Ik ging dus naar mijn eerste uur. Dit was dinsdag nog Algebra 1, maar heb ik later dus veranderd naar Algebra 2, omdat het anders te makkelijk zou zijn. Ik kwam hier dus aan in een lege klas, omdat alle freshman een introductiedag hadden. (Freshman is 9th grade, dan heb je Sophomore dat is 10th grade. Hierna heb je Junior dat is 11th grade. Ik ben Senior wat dus 12th grade is en dus het laatste schooljaar is.) Ik hielp de lerares maar met wat decoratie ophangen, om vervolgens door te gaan naar US History, waar ik ook aankwam in een lege klas. Ook deze les heb ik met alleen maar freshman. Deze les is verplicht voor alle exchange students. Hierna ging ik door naar mijn eerste 'les' met mensen. We deden deze hele dag niet zo veel in alle lessen, omdat het een soort kennismakingsdag was voor alle leraren en studenten. Hierna had iedereen tegelijk pauze en hierna ging het riedeltje hetzelfde weer door. We deden niet zoveel het 4e, 5e en 6e uur. Hierna ging ik weer door naar Cross Country training, dat ik heb voortaan elke dag na school van kwart voor 2 tot 5 uur.

De volgende dag had ik mijn counselor ontmoet (dit is een soort decaan). Ook heb ik mijn mentor ontmoet, die we elke week 2X zien. Ook heb ik deze dag Algebra 1 verandert naar Algebra 2.

In mijn Algebra 2 klas heb ik ook al wat leuke mensen ontmoet. Toch is gek genoeg Public Speaking tot nu toe mijn favoriete les, deze les gaat om het spreken voor grote groepen en het maken van goeie speeches. Dit is niet een super serieuze les en ik zit in een leuk groepje met 2 jongens en een ander meisje. We hebben echt te vaak de slappe lach. Bij Algebra 2 zit ik een 'team' (cringe!!! zo noemt de lerares elk groepje) met 3 andere super leuke meiden, ik ben tot nu toe 'teamhoofd' denk ik. Ik weet tot nu toe het meest en ik ben diegene die de hele tijd alles aan het uitleggen is, omdat ik veel van dit al heb gehad. Ik merk wel echt dat de lesstof hier een stuk makkelijker is, dan ik ooit heb gehad. Alleen US History is moeilijk voor mij. Ook al zit ik met alleen maar Freshman, hun hebben allemaal al langer US History gehad en weten dus bijvoorbeeld wel wanneer Abraham Lincoln aan de macht kwam. Echter is deze les ook wel leuk, want ook hier zitten we in groepjes. Vaak begin ik deze les over alles wat ik niet in Nederland heb en dan praten we een kwart van de tijd over alles wat anders is in Nederland.

Woensdag had ik trouwens mijn eerste Cross Country meet. Het was een soort wedstrijd waar we met 12 teams tegen elkaar rennen. Het was 5 kilometer en we zijn uiteindelijk geëindigd als 4e.

Gisteren had ik training van 9 tot 11 uur. We hebben gisteren 7.2 miles gerend, dat is 11,5 km. Ik was dus helemaal gesloopt na deze training. Toen ik terug kwam van de training heb ik een lange warme douche genomen om vervolgens naar een football game te gaan van de middle school jongens. Hier moest Emma (mijn gastzusje) cheerleaden, daarom gingen we hier heen. 's Avonds waren we nog naar een feestje gegaan van de zus van mijn gastvader, want haar dochter was jarig. Toen we daarvan terugkwamen was het rond 9 uur. Ik had nog een poging gedaan om een film te kijken, maar rond 10 uur ging ik toch maar naar bed omdat ik echt helemaal op was.

Aankomende week hoef ik maar 4 dagen naar school, want ik ga donderdagavond ''up north''. Dat is een term die iedereen hier gebruikt als ze voor een paar daagjes naar de UP (Upper Peninsula) gaan. UP is ook wel het bovenste deel van Michigan (Michigan bestaat ook wel uit 2 schiereilanden en UP is de bovenste van de twee). Vrijdag gaan we eerst naar Mackinac Island om daarna door te rijden naar de UP en daar verblijven we dan het hele weekend! Hier heb ik super veel zin in.

Nu ga ik nog even Netflixen en daarna lekker optijd naar bed!!

Tot de volgende keer.

Groetjesss


Reacties

Reacties

Oma

Goed bezig Anke,fijn dat het goed gaat met alles.

Evi

Wauww super gaaf en erg leuk om allemaal te lezen Anke :)

Brigitte

Wat ontzettend fijn Anke dat je het zo goed naar je zin hebt. En wat heb je al veel gedaan. Leuk om alles te lezen!

Liny Jacobs

Toch een verschil van school en leuk om dat te horen. Mijn kleinkinderen in Amerika zitten nu op de Middle school,vinden ze net zo spannend.
Geniet van je lessen. Succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active