anketerhuurne.reismee.nl

Eerste volle week bij mijn gastgezin

Heee!

Vandaag (maandag 2 september) zit ik alweer een goede week en 2 dagen bij mijn super leuke gastgezin! Ik heb het hier heel erg naar mijn zin en heb al best wat mensen ontmoet, dus ik dacht laat ik nog gauw voordat school morgen begint een kleine update geven over deze week.

Maandag 26 augustus had ik mijn eerste cross country training. Voor de mensen die niet echt weten wat cross country nou precies inhoudt zal ik het even uitleggen. In het Nederlands wordt het ook wel veldlopen genoemd. Het is eigenlijk gewoon een sport waarbij je hardloopt over onverharde grond, dit kan dus gras of zand zijn. Hierbij doe je meestal afstanden tussen de 3 en 12 kilometer. Zelf vind ik het hier wel een stuk pittiger dan in Nederland, want in Nederland ben ik gewend om over vlakke ondergronden te rennen. Echter heb je hier in Michigan natuurlijk niet echt bergen, maar wel heel wat heuvels... In Nederland is dus een afstand van rond de 6 kilometer veel beter te doen, dan hier in Michigan.

Ik doe dus aan cross country, dit is dan ook wel mijn ''fall sport''. Je hebt als het ware 3 seizoenen waarin je 3 verschillende sporten kunt doen: fall, winter and spring. Ik ben hier maandag mee begonnen en ik vond het zowel vermoeiend als leuk. We trainen met ongeveer 12 meiden en ongeveer 8 jongens (dacht ik). De trainingen waren deze week maandag, dinsdag en woensdag van 9 tot 12. Ja je ziet het goed 3 uur lang. In deze trainingen doen we het volgende. Iedereen komt ongeveer om 10 voor 9 aan en we beginnen dan als het ware met het 'uitrollen van je spieren'. Hierna gaan we naar het football veld om daar de warming up te doen. Dit houdt meestal in een paar keer op en neer rennen, zoals knieën hoog of andere soorten om je benen warm te krijgen. Hierna rennen we 2 rondjes op de atletiek baan om daarna verder te gaan met het grootste trainings onderdeel. Dit kan inhouden dat we 12 X een rondje op de atletiekbaan moeten rennen in een bepaalde tijd (wat super zwaar is) of dat we achter de tennisvelden over de heuvels gaan rennen voor een half uur (wat ook super zwaar is). De trainingen voor en na een wedstrijd zijn de minder zware trainingen. Zo gingen we woensdag ongeveer een afstand van 3,5 tot 4 miles rennen door het bos en de dorpjes. Soms nadat we het grootste trainingsonderdeel gehad hebben doen we nog een buikspier kwartier. Hierna gaan we strekken en als we dat onderdeel gehad hebben is de training meestal afgelopen en zijn we dus circa 3 uur verder.

Dit waren dus mijn maandag, dinsdag en woensdag. De meiden waar ik mee train zijn ook allemaal super aardig en behulpzaam! Vanaf morgen zal ik elke dag na school 2 uur training hebben en 1 keer in de week een wedstrijd, dit houdt dus in dat ik straks elke week 6 keer cross country zal hebben.

Ik word overigens elke keer gebracht en gehaald, aangezien ik zelf geen auto mag en kan rijden. Soms na de trainingen gingen we gelijk door naar de grocery store om wat boodschappen te doen. Voor de rest zijn we deze week op donderdag nog wat nieuwe kleding gaan halen, aangezien ik er niet op had gerekend dat ik straks 6 keer in de week cross country heb. Ik heb dus 3 nieuwe sport shorts erbij gehaald en wat meer sportleggings. Je hebt hier trouwens winkels met allerlei super goede merken, voor super lage prijzen. Zoals je 40 euro betaald voor een goeie sportlegging van Adidas, betaal je daar 13 dollar. Het is een soort outlet winkel waar alle overgebleven kleding uit de echte winkels van deze merken heen gaan.

Vrijdag zijn we naar Frankenmuth geweest met mijn gastmoeder, gastzusje en de oma van het gezin. Dit is een Duits plaatsje hier in Michigan, waar ze overigens ook de grootste kerstwinkel van heel de wereld hebben. Dit was dus echt super geweldig. Hier heeft mijn gastmoeder een kerstbal gekocht voor mij, want dit is een traditie bij hun thuis. Ze kopen elk jaar een kerstbal met de naam Emma (mijn gastzusje) erop en het jaartal van dat jaar. Dit jaar doe ik daar dus ook aan mee!

Nadat we naar de kerstwinkel waren geweest, zijn we Frankenmuth zelf ingegaan. Hier had je allerlei winkeltjes met Duitse spullen, zoals Glühwein, Duits bier, maar ook zag ik wat snoep uit Nederland zoals drop. Het was een super schattig dorpje met ook winkeltjes die alleen maar sokken verkopen of winkeltjes die alles van leer hadden gemaakt.

's Middags hadden we geluncht bij Zehnder's. Een super lekker restaurant met super veel kip gerechten.

Na Frankenmuth gingen we naar een plek met allerlei outlet winkels. Zelf heb ik hier niks gekocht, aangezien ik niks kon vinden.

Zaterdag hadden we niet super veel gedaan tot een uurtje of 2. Mijn idee was eerst om rond een uurtje of 5 te gaan hardlopen, omdat we naar Meijer gingen (een grocery store). Echter belandden we hierna al gauw bij 3 andere winkels en was het uiteindelijk pas half 9 voordat we thuis kwamen. Hierna was het mijn idee om op zondag rond half 9 in de ochtend te gaan hardlopen, maar toen ik de volgende ochtend wakker werd, was het natuurlijk weer aan het regenen. Dit stelde ik dus weer uit tot de middag, wat ik uiteindelijk dus echt gedaan heb!

Zondag gingen we overdag naar het Renaissance festival, dat is dus een super groot gebeuren hier in Michigan. Dit was wel grappig om te zien, aangezien heel veel mensen heel overdreven verkleed erheen gingen. Ze verkochten hier dan ook allemaal spullen zoals bloemenkransjes voor op je hoofd, staarten van dieren, kalkoen (voor eten) en dat soort dingen.

Hierna gingen we naar Walmart voor mijn schoolspullen, omdat ik wat schoolspullen als schriften mapjes en ander schoolspul nodig had. Daarna hadden we nog ergens een broodje gehaald en gingen we naar huis. Hierna ging ik hardlopen. Hier in de buurt is een trail in het bos die super mooi is. Echter had ik hem wel wat minder zwaar verwacht. Ik ging namelijk voor 5 miles, maar dit was uiteindelijk 3,2 miles. Ik had overigens ook een verkeerde afslag genomen, maar de trail was letterlijk heuvel op, heuvel af en nee het was niet subtiel een heuvel oprennen, het ging nog net niet recht omhoog voor mijn gevoel. Echter rende ik wel een mooie 9 km/h wat ik niet had verwacht. Toen ik weer terug kwam nam ik een douche en hierna was mijn gastmoeder erwtensoep aan het maken, ja je hoort het goed een Nederlands recept. Ik had voor 2 kookboeken gekregen en uit een van de 2 kookboeken had zij het recept gehaald. Het smaakte bijna hetzelfde als diegene die ik vaker op heb in Nederland. Super lief van haar om zoiets te maken!!

Vandaag is het labor day, dus iedereen heeft vandaag vrij. Mijn school begint morgen, wat nog wel een beetje spannend is. Ben heel benieuwd hoe alles gaat zijn deze week en of ik de weg een beetje kan vinden. Dit zal ik volgend weekend wel weer laten weten!

Groetjesss!!!!


Reacties

Reacties

Demii

Super leuk om je bericht weer te lezen, en wat ben je goed bezig met sporten echt super knap! En ook super leuk en fijn om te lezen dat je het daar goed hebt!♡

Daphne

Wauw ank, klinkt allemaal super gaaf! Jij komt lekker sportief terug zo te horen!
Heel veel plezier op school ?

Lynn

Super leuk verhaal Anke!! Heel veel succes morgen op school en met de cross country!❤️

Kim

Leuk om te lezen Anke! Succes op school morgen!

Margot

Mooie update van de eerste volle week bij Laura, Gregory en Emma. Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je je al helemaal thuis voelt. Volgende week samen met Tessa de Tilburg Ten Miles :) Heel veel succes en plezier morgen op school. X mama

Margot

Ik bedoel natuurlijk volgend jaar de Tilburg Ten Miles, haha :)

Susan

Dag Anke, wat heb je een mooie week gehad als ik dit zo lees. Fijn dat je zo op je plek zit!! Succes met je eerste echte schooldag en het belangrijkst, heel veel plezier!! Liefs Susan.

Oma

Wat een mooi verhaal weer ,en wat ben je in een fijn gezin gekomen ,nog een fijne tijd daar en tot de volgende keer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active