anketerhuurne.reismee.nl

new york en aankomst

Holaaa,

Vandaag is het 25 augustus wat betekent dat dit mijn tweede dag bij mijn gastgezin is! Ik had nog geen tijd gehad om mijn blog bij te werken, dus ik dacht laat ik dat nu maar is doen.

Woensdag 21 augustus was het dan eindelijk zo ver, mijn vertrek naar de Verenigde Staten! We stonden op om 4 uur, zodat we om half 5 in de auto zouden zitten. Ik moest namelijk uiterlijk om kwart over 6 op het vliegveld zijn. We gingen met twee auto's, want iedereen (Daphne, Tim, Rinse, Nienke, papa en mama) wilde mee.

Om kwart voor 6 waren we al op het vliegveld, iets eerder dan gedacht, maar dat was uiteindelijk wel fijn. Nadat ik was ingecheckt liepen we naar de groep waar alle Nederlandse exchange students ook waren. Hier maakte ze een foto van ons en hierna kwam het spannendste gedeelte. Mijn ruimbagage koffer inchecken (haha ja je zult wel denken waarom is dit het spannendste gedeelte, dit kwam omdat ik echt dacht dat mijn koffer te zwaar zou zijn), gelukkig had dit het goeie gewicht!! Na nog even wat gedronken te hebben was het tijd om afscheid te nemen en nee dit ging inderdaad niet zonder een traan. Hierna was het tijd om naar mijn gate te gaan.

Acht en een half uur, wat turbulentie en wat slaap verder kwam ik dan eindelijk aan in Newark, New Jersey. Hier werden we opgepikt door een busje die ons naar het hotel bracht. Deze dag gingen we naar een super grote mall en aten we 's avonds pizza met de Duitsers (andere exchange students) in het hotel. Ik had een redelijke jet lag, doordat ik uiteindelijk die dag 5 maaltijden had gehad en ik bijna 24 uur wakker was geweest. Toch zijn we nog wel even gaan zwemmen in het hotel, want in een zwembad duiken na zo'n lange dag is toch wel heel aantrekkelijk. Na het zwemmen, had ik nog lekker gedoucht en hierna viel ik wel snel in slaap.

De volgende ochtend werd ik om half 5 al wakker. Dat was dus wel wat minder fijn, aangezien we pas om 7 uur de wekker hadden staan. Uiteindelijk ben ik dus maar in de lobby gaan zitten, zodat ik de rest niet wakker kon maken en ik goeie wifi had, zodat ik even kon netflixen.

Rond half 9 was het tijd om de bus in te gaan. Een goed uur later kwamen we aan in New York City. Ik denk oprecht als het verkeer was zoals in Nederland, dat het maar een half uur had geduurd. Het verkeer in New York City is echt verschrikkelijk.

In New York City stapte een super leuke vrouw in die ons alles vertelde over New York en ons rondleidde. Ons eerste stop was bij Central Park. Ongelofelijk hoe zo'n mooi, groen en groot park in zo'n grote drukke stad past.

Hierna namen we een kleine bus tour naar Grand Central Terminal, dit is oprecht het mooiste station die ik ooit gezien heb. Overal waar je heen kijkt zie je wel iets mooi, het plafond is vooral super gaaf, want het heeft een groen/ blauwe kleur met astronomische figuren in het goud!

Hierna gingen we lunchen in een ander mooi park. Ik had een ''chicken'' ceaser salad genomen, waar even later blijkbaar geen kip in zat... Na dat we allemaal de lunch op hadden gingen we naar een soort lang wandel pad, waar eerst een rails van een trein liep. Ik vond dit zelf wat minder leuk, omdat het heel heet was en je dus in de brandende zon liep. Ook waren we hier de groep kwijt geraakt, niet veel later vonden we deze wel weer terug gelukkig. 's Avonds aten we bij het hard rock cafe. Ik had hier een soort broodje met turkey en daarnaast frietjes, dit was super lekker. Ook heb ik hier nog een trui gekocht.

Het Hard Rock cafe zit op Time Square, waar we de rest van de avond waren. Dit was zo absurd, zoveel reclame, zoveel lichtgevende schermen, maar wel heel gaaf om te zien! Er is hier altijd wel wat te doen, zo zagen wij een groep jongens dansen. Ze waren nog geen 2 minuten bezig of er stond al een hele mensenmassa omheen, vet grappig om te zien. Ook is het zo wanneer het donker wordt, je er oprecht bijna niks van merkt. Helaas begon het 's Avonds opeens uit het niets super hard te stormen, dus moesten we ergens schuilen. De bus kwam ons namelijk pas een half uur later ophalen.

's Avonds terug in het hotel viel ik ook weer snel in slaap, om de volgende ochtend wel om 7 uur wakker te worden en dit keer niet anderhalf uur eerder. Mijn jet lag was alweer zo goed als weg. Gelukkig!

Rond half 9 zaten we weer in de bus om naar New York te gaan, echter was het vandaag geen 32 graden. Vandaag was het 23 graden en aan het regenen. Dat was wel een beetje jammer.

We gingen als eerst naar het 9/11 memorial. Zo triest wat hier gebeurd is, maar zo mooi wat ze hier hebben neergezet voor de slachtoffers. Ook stond hier een groot gebouw, in de vorm van een wegvliegende vogel, dit staat hier als symbool voor de vrijheid.

Deze dag hadden we ook een boottocht langs had Vrijheidsbeeld en de skyline van New York, dit was super gaaf. Hierna hadden we lunch langs het water, om vervolgens naar Brooklyn bridge te gaan. Dit was echt wel mooi om overheen te lopen, hier hebben we ook nog wat foto's gemaakt.

Hierna gingen we naar Coney Island, dit is een plek aan het water met super veel attracties. Hier gingen we natuurlijk wel in een achtbaan. Wij hadden gekozen voor een achtbaan waar je als het ware in ligt en alles super snel langs je heen gaat. Het was eigenlijk best pijnlijk, maar hierdoor ook echt super grappig.

Na Coney Island gingen we ergens eten om daarna naar Rockefeller Center te gaan, voor het uitzicht natuurlijk! Gelukkig ging er een lift omhoog, anders moesten we 70 verdiepingen omhoog lopen haha. Het uitzicht hier was geweldig, de zon was ook aan het ondergaan dus de kleuren van de lucht waren ook super mooi!

Na Rockefeller Center gingen we terug naar het hotel om weer te gaan pakken, want de volgende dag was het eindelijk zo ver! Volgens mij was ik een van de enige die haar ruimbagage koffer niet open heeft gehad, waardoor ik die niet meer hoefde in te pakken. We lagen uiteindelijk redelijk op tijd in mijn bed, want de wekker zou de volgende ochtend om kwart voor 7 gaan.

De dag was dan eindelijk aangebroken, mijn vlucht naar mijn gastgezin. Deze vlucht was eigenlijk 1 uur en 57 minuten, maar uiteindelijk was de vlucht 20 minuten sneller! Ik vloog samen met een ander Duits meisje, dat was dus ook wel gezellig. De vlucht ging dus heel voorspoedig! Toen ik aankwam in Detroit duurde het even voordat ik begreep waar ik mijn bagage kon halen. Toen ik op die plek was aangekomen, stond mijn gastmoeder en gastzusje te wachten met een super lief bord!

Nadat ik al mijn bagage had, gingen we met de auto (het is een soort grote truck) richting mijn huis voor de volgende 10 maanden. Hier ontmoette ik mijn gastvader, die ook heel aardig is! 's Avonds gingen we uiteten en hadden we nog gezellig gekletst over van alles.

Vandaag zijn we naar een super grote supermarkt geweest en hebben we nog wat laatste dingen gehaald voor mij, voor de rest was het een rustige dag. Morgen heb ik mijn eerste cross country training, van 9 tot 12 uur, dus wel 3 uur lang!!!! Ik hoop dat ik het een beetje bij kan houden.

Ik weet nog niet wanneer mijn volgende update zal zijn, maar je zult dan wel weer een melding ontvangen!

Tot dan!!

Reacties

Reacties

Margot / mama

Mooi, enthousiast verhaal!

Oma

Wat een belevenis Anke, weer een mooi verhaal ,en wat werdt je daar leuk ontvangen. Ik kijk alweer uit naar je volgende bericht,heel veel plezier daar en tot schrijfs zullen we maar zeggen. Liefs ???

Anke?

Goh Anke wat een leuke dingen heb je al beleefd en gezien!!
Het is mij in ieder geval duidelijk dat je het naar je zin hebt. ?
Fijn dat je zo.n leuk gastgezin hebt.
Groetjes Anke?

Yvonne ten Thije

Wat een belevenissen al in zo'n korte tijd, geweldig!

Inge (Delden)

Hoi Anke, wat heb je al veel gezien van alles wat er nog komen gaat! Leuk om zo met jou mee te lezen. En wat schrijf je enthousiast.....?Top 'meis'!??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active